Home sweet home

European youth MTB championships avslutades i fredags med repris från torsdagen då vi fick köra samma jobbiga bana. Den som egentligen skulle köras kunde man inte ens cykla på, den var totalt uppkörd och det var på tok för mycket lera. Vi körde ju ett varv på den banan i onsdags och det var näst intill omöjligt och på fredagen skulle vi ha kört 3 varv, cykeln klarar inte av de förhållanden som var. Min stackars Wilier mådde nog inte alls bra av all skit, men en cykel är ju till för att användas.
Nu när jag visste hur banan var så köttade jag på mer uppför för att få försprång på de som är kulsnabba nedför. På toppen låg jag runt 20-25 plats. Kan ju bara påpeka för er som inte tror att backen var brant och jobbig, när pappa hejade på mig så sprang han om mig…
På toppen av backen tog jag en Winforce boost för att jag skulle orka åka utför nu när jag tog i så mycket uppför och shit vad jag blev klar i knoppen! Man lurar typ hjärnan på nå vis och vänster med det där och det kan jag verkligen påstå är sant. Har nog aldrig kört så fort nedför och jag kom ifatt några och det var inte tvärtom! Riktigt kul var det och jag åkte typ och log hela vägen. Tog mig in på en 22:a plats som jag är otroligt glad över men gladast blev jag nog ändå när vår svenska supertalang Ida Jansson vann. Europa mästarinna i detta lopp blev hon, helt sjukt!
En totalplacering fick man också och där slutade jag exakt i mitten, 32:a. Eftersom att man kör i lag så får laget en placering totalt och det blev en 31:a plats av 63 lag för oss, Trimtex Sweden 2.
På kvällen var det en liten fest, eller typ avslut, för de som tävlat och det var superkul. Hade dock träningsvärk i vaderna dagen efter av allt hoppande och dansande…
Riktigt, riktigt roligt har allting varit och jag ser redan fram mot nästa år!

Klockan 05.00 på lördagsmorgonen vinkade vi farväl till Graz och Österrike och satte oss i bilen för hemfärd till Sverige.
Vi var inte hemma förrän vid typ 03.00 på söndagen så vi satt i bilen i 22 timmar i sträck. 22 timmar!!!
Snacka om att jag är stel nu, och trött för den delen också så jag vet inte riktigt hur jag ska orka med skolan som börjar imorgon. Ett helt sommarlov har gått, det är helt sjukt hur fort tiden går alltså. Det är inte direkt så att jag är utvilad men sista året i grundskolan ska jag nog allt klara av!

Tryck på bilder om du vill se lite foton från veckan som gått, ungdoms em.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )